Author Topic: Avatars  (Read 37341 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline mowdak1

  • Highly Mowtivated
  • ****
  • Posts: 4349
  • Karma: 73
    • View Profile
    • North Dakota Lawn Mower Racing Association
Re: Avatars
« Reply #15 on: December 28, 2006, 11:47:02 PM »
Not a problem on yours Ronal it was only slightly over weight. You were in the low 9 kb range! As indicated above I've found several that were running full size images off of Photobucket and those were running 200 - 300 kb avatars. There we got issues, but we are finding quite a few in that 10 - 20 kb range, and that all adds up to with 20 of them on the page.

-------------------

Got your list in the back room Squidd. All but one of them, comments there on that one.

------------------

Tom it depends on what you're running for graphics software. Most cheaper software won't allow you to do it because it isn't sophisticated enough, but... I use file compression on the image to reduce the number of colors and pack the pixels in a little tighter. In Photoshop you select "Save for Web" to do this. Then reduce image quality by up to 65% in some cases. Most of these avatars if I tweak the colors and lighting they will actually come out looking a little better at that 65% reduction in image quality.

Many of those we're seeing problems with are larger images that need resizing as well. The software sees an image that exceeds the maximum defined dimensions, it simply defines the dimensions correctly in the code and that doesn't reduce file size, it only reduces the displayed dimensions of the image. Those I'm physically reducing to size, then compressing them. Just like racing, every time we trim few kb here or there we speed the forum up a little. Do it often enough and everything clicks along a little easier for those on dial-up.



Offline offroadwhatever8

  • Turf Warrior
  • **
  • Posts: 773
  • Karma: 9
    • View Profile
Re: Avatars
« Reply #16 on: December 29, 2006, 09:33:01 PM »
Thanks Rocky!!!  :)

Offline mowdak1

  • Highly Mowtivated
  • ****
  • Posts: 4349
  • Karma: 73
    • View Profile
    • North Dakota Lawn Mower Racing Association
Re: Avatars
« Reply #17 on: December 29, 2006, 10:32:37 PM »
Yep... lightened yours up a little while I was playing with it, so it isn't quite so dark. I can actually see a mower in there now.


Offline matt25001149

  • Mow-Forum Junkie
  • ***
  • Posts: 1010
  • Karma: -10
  • Gender: Male
    • View Profile
    • http://www.WesternOntarioOutlaws.com
Re: Avatars
« Reply #18 on: December 29, 2006, 10:46:21 PM »
OOOOOOOOOOOOooooooooooo its the front of the cubcadet :lol:
#87 Outlaw
Western Ontario Outlaws

Offline offroadwhatever8

  • Turf Warrior
  • **
  • Posts: 773
  • Karma: 9
    • View Profile
Re: Avatars
« Reply #19 on: December 29, 2006, 10:50:05 PM »
Yep... lightened yours up a little while I was playing with it, so it isn't quite so dark. I can actually see a mower in there now.

Yeah, i noticed that. I was wondering why it looked a lot lighter. I really appreciate it, thanks man!  :woo:

Offline offroadwhatever8

  • Turf Warrior
  • **
  • Posts: 773
  • Karma: 9
    • View Profile
Re: Avatars
« Reply #20 on: December 29, 2006, 10:52:00 PM »
OOOOOOOOOOOOooooooooooo its the front of the cubcadet :lol:

Hahaha, the truth is i was hiding it from everyone  :ninja:

just kidding  :lol:

Offline mowdak1

  • Highly Mowtivated
  • ****
  • Posts: 4349
  • Karma: 73
    • View Profile
    • North Dakota Lawn Mower Racing Association
Re: Avatars
« Reply #21 on: December 29, 2006, 11:12:29 PM »
:lmfao:

I can turn the lights out on it again if you want!


Offline offroadwhatever8

  • Turf Warrior
  • **
  • Posts: 773
  • Karma: 9
    • View Profile
Re: Avatars
« Reply #22 on: December 29, 2006, 11:44:04 PM »
  You guys are to much

  :lol: :lmfao: :lol2: :lol3: :roflbow:

Offline meangreen42

  • Newbie
  • *
  • Posts: 16
  • Karma: 0
  • Gender: Male
  • Turf-Aholic #?. aka Meangreen#42, aka Nospark#31
    • View Profile
Re: Avatars
« Reply #23 on: December 30, 2006, 04:00:25 AM »
http://i105.photobucket.com/albums/m219/spade4204me/meangreen2.jpg
hello guys, I need help re-sizing my avatar, could someone help me with this! Thanxs!
Derek Davison
Thunder Racing Team Member
Mean Green #42 Stock Modified
Races with OELTRA
I Suffer from O.C.T.D....
Obsessive Compulsive Tractor Disorder! lol

Offline Squidd

  • Global Moderator
  • Highly Mowtivated
  • *****
  • Posts: 6932
  • Karma: 92
  • Gender: Male
    • View Profile
Re: Avatars
« Reply #24 on: December 30, 2006, 09:01:08 AM »
Quote
I need help re-sizing my avatar

I'll Say...!!!

Randy Stys
"Pull My Finger"
 63 Cub Cadet S/A

Offline Chris

  • Global Moderator
  • Mow-Forum Junkie
  • *****
  • Posts: 1002
  • Karma: 25
  • Gender: Male
  • El Toro Asesino
    • View Profile
    • Off-Road Mowers!
Re: Avatars
« Reply #25 on: December 30, 2006, 10:54:07 AM »
HOLY CRAP!!! :omg:
All-Terrain Lawn Mower Association Founder/Administrator


www.offroadmowers.com - When mowing the lawn just don't cut it!

Offline offroadwhatever8

  • Turf Warrior
  • **
  • Posts: 773
  • Karma: 9
    • View Profile
Re: Avatars
« Reply #26 on: December 30, 2006, 01:29:31 PM »
Super Rocky to the rescue!!!!

Offline mowdak1

  • Highly Mowtivated
  • ****
  • Posts: 4349
  • Karma: 73
    • View Profile
    • North Dakota Lawn Mower Racing Association
Re: Avatars
« Reply #27 on: December 30, 2006, 01:47:33 PM »
I heard that!! I think we need to reinstate that resize option there Chris!! It doesn't seem to block them it only lets them run full size! :lmfao:

Offline birdman_express

  • I'm not fast...but man I can eat! INTEKS RULE THE PITS!!
  • Global Moderator
  • Highly Mowtivated
  • *****
  • Posts: 3911
  • Karma: 32
  • Gender: Male
    • View Profile
Re: Avatars
« Reply #28 on: December 30, 2006, 01:58:09 PM »
I will say one thing, it is the crispest, clearest avatar I have ever seen.
Marc Baker

ARC Dealer

Marc from ARC.... "Billet Billet"

Powered by a Full Bug E.C. 20HP Vanguard!!!!

Offline mowdak1

  • Highly Mowtivated
  • ****
  • Posts: 4349
  • Karma: 73
    • View Profile
    • North Dakota Lawn Mower Racing Association
Re: Avatars
« Reply #29 on: December 30, 2006, 02:11:52 PM »
Yeah if you just want a picture of the front tire it wasn't bad!! :rofl:

Tried both images meangreen, the side shot made the mower much smaller. This was a far better angle.